ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΛΟΓΚΑΣ

Μουσουργός, Διευθυντής Χορωδίας, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Ωδείων, Καθηγητής Ανώτερων Θεωρητικών και Σύνθεσης.

Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1946 και ξεκίνησε να ασχολείται με τη Μουσική από τα 8 του χρόνια, που γράφτηκε στην "Μπαντίνα" (Δημοτική Φιλαρμονική για νέους και νέες) με Μαέστρο τον Κ. Καρυδάκη - ο πρώτος του δάσκαλος στη Μουσική, και τον Κ. Βαφειάδη, αργότερα, παίζοντας κόρνο. Σε γρήγορο χρονικό διάστημα φαίνεται η κλήση του στη Μουσική, και λόγω των μουσικών του επιδόσεων, διευθύνει τη μισή "Μπαντίνα" (40 περίπου ατόμων) σε διάφορες εκδηλώσεις της, ενώ, το 1962 τον ζητούν στην "Μπάντα" (Δημοτική Φιλαρμονική για έτοιμους μουσικούς) μετά από εξετάσεις στις οποίες "αρίστευσε", ως βοηθό του Ι Κορνίστα και ως ΙΙ Κορνίστα της Φιλαρμονικής, με Μαέστρους τον Β. Σωζόπουλο και τον Θρ. Κάβουρα.

Τον Σεπτέμβριο του 1960 γράφεται στο Παράρτημα του Ελληνικού Ωδείου Πατρών, στη Σχολή Πιάνου. Μετά από 5½ χρόνια παίρνει το πρώτο του Πτυχίο (Πτυχίο Ωδικής) με καθηγητή τον Δ. Σινούρη, ο οποίος, διαπιστώνοντας τη φιλομάθειά του στη Μουσική, του μαθαίνει τα μυστικά της Χορωδιακής τέχνης, που γνώριζε άριστα, και τα μυστικά του "Αρμόνιου".
Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Ωδείο, έπαιρνε χρηματικές υποτροφίες σε όλες τις τάξεις, τις οποίες είχε καθιερώσει ο Δήμος Πατρέων για τους δύο πρώτους "αριστεύσαντες" μαθητές κάθε Ωδείου της Πάτρας (είχε τρία Ωδεία εκείνη την εποχή).

Από 12 περίπου χρονών συμμετέχει σε Εκκλησιαστικές Χορωδίες (Βυζαντινές και μη) στη Μητρόπολη (Ευαγγελίστρια) – βυζαντινή και στην Παντάνασσα Πατρών – 4φωνη Ανδρική. Αργότερα, γίνεται μέλος και της Ανδρικής Χορωδίας του "Ορφέα" Πατρών (πρώτη Χορωδία στην Ελλάδα, για πολλά χρόνια), με Μαέστρο τον Δ. Σινούρη. Την ίδια περίπου εποχή συμμετέχει και στη Μικτή Χορωδία του Ωδείου, ως χορωδός και Βοηθός του Μαέστρου του Δ. Σινούρη, και στη σχολική Χορωδία (του 1ου Γυμνασίου Πατρών), την οποίαν και Διηύθυνε σε πολλές εκδηλώσεις της. Με τις Χορωδίες αυτές, έλαβε μέρος σε πολλές Συναυλίες στην Πάτρα (όπως για παράδειγμα, στο Δημοτικό και στο Αρχαίο της Θέατρο), στο Ηρώδειο της Αθήνας, και σε άλλες μεγάλες αίθουσες.

Το 1964 του προτείνεται και δέχεται τη θέση του "Οργανίστα" στην Καθολική Εκκλησία της Πάτρας, Διευθύνοντας συγχρόνως και την 15μελή Μικτή Χορωδίας της.
Εκτός της Πάτρας, μετείχαμε, προσκληθέντες, και σε μεγάλες εορταστικές λειτουργίες, όπως στον Πειραιά.
Στην ίδια περίπου περίοδο, τον καλούν και παίρνει μέρος ως solo Corno σε Συναυλία της Ορχήστρας και της Μικτής Χορωδίας της Μαντολινάτας Πατρών, ανεβάζοντας τη Λειτουργία σε Ντo του Mozart.

Συνέχισε τις μουσικές του σπουδές στην Αθήνα, μαθητεύοντας με τους Μ. Βούρτση – Αρμονία, Σώτο Βασιλειάδη – Αντίστιξη και Ενορχήστρωση, Δ. Δραγατάκη – Αντίστιξη (τελείωμα) και Φούγκα, και τον Μ. Τραυλό – Σύνθεση.
Παράλληλα, συμμετείχε στη Χορωδία του Εθνικού Ωδείου Αθηνών, ενώ, έλαβε μέρος σε πολλές Συναυλίες, συνοδεύοντας (κατά καιρούς) στο Πιάνο πολλούς καλλιτέχνες, όπως τον Φακίτσα, τον Βαφιά, τον Κουντούρη, τον Γαλανίδη, και πολλούς άλλους.
Έχει, επί πλέον, γράψει σε Εφημερίδες της Πάτρας και της Αθήνας (σε ζήτησή τους) πάνω σε θέματα μουσικά, όπως, για την "αθάνατη πολυαγαπημένη" του Beethoven (Πάτρα) και για θέματα πολιτιστικά (Αθήνα).

Το 1986, ίδρυσε το Ωδείο "Ορφέας" στην Αθήνα, του οποίου είναι και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής.
Καλ/κός Δ/ντής, συγχρόνως, γίνεται και στο Ωδείο "Βάρβιτος" Κηφισιάς, στο "Αέναον" Ωδείο Ηλιούπολης και στην "Αέναο" Μουσική Σχολή Βύρωνα.
Ίδρυσε τη Μικτή Χορωδία του Ωδείου "Ορφέας" την οποίαν και Διηύθυνε, δίνοντας πολλές Συναυλίες με σοβαρό χορωδιακό ρεπερτόριο.

Τον Νοέμβριο του 1997, αναλαμβάνει ως διάδοχος (αντικαταστάτης) του Μαέστρου και Χοράρχη Τ. Παπαγεωργίου, στη Μικτή Χορωδία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εκκλησιαστικής Μουσικής "Ιωάννης ο Σακελλαρίδης" Αθηνών, της οποίας Χορωδίας είναι από τα μέσα του 1999 ο μόνιμος Μαέστρος της. Επί πλέον, τον Ιανουάριο του 2000 ανέλαβε και τη θέση του Αντιπροέδρου του Συνδέσμου.
Με τη Χορωδία αυτή, έχει Διευθύνει ή παίξει Αρμόνιο και Πιάνο σε Συναυλίες, σε Εκκλησιάσματα και σε άλλες Χορωδιακές εκδηλώσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, μετά από προσκλήσεις που της έγιναν (Αθήνα, Πειραιάς, Χαλάνδρι (Αθήνα), Κέρκυρα, Σπάρτη, Καρπενήσι, Αυλωνάρι και Οριό Εύβοιας, Βενετία, Ταρασκόν και Αβινιόν Γαλλίας).
Το 1999 στο Φεστιβάλ Χορωδιών του Δήμου της Αγ. Παρασκευής (Αθήνα), Διηύθυνε τις 5 Χορωδίες του Φεστιβάλ, στο κλείσιμο της πρώτης μέρας του.
Από το Νοέμβριο του 2001 Διευθύνει την παραπάνω Χορωδία στις Θείες Λειτουργίες και στους Χαιρετισμούς του Ι. Ναού της Φανερωμένης Χολαργού, για πολλά χρόνια, (εναρμονίζοντας τις αυθεντικές συνθέσεις του Ι. Σακελλαρίδη) όπως και το Τροπάριο της Κασσιανής στον Ι. Ναό της Παναγίας στην Πολιτεία.

Απ’ το 2004 είναι μέλος του Σ.Ε.Μ., και έχει διατελέσει Γενικός Γραμματέας του.

Σήμερα, ασχολείται σοβαρά, εκτός της Διεύθυνσης Χορωδιών και της Διδασκαλίας της Μουσικής (Ανώτερα Θεωρητικά και Σύνθεση), με την Σύνθεση διάφορων Έργων, όπως, Συμφωνικής Μουσικής, Χορωδιακής Μουσικής, Έργων για Πιάνο, Βιολί, Πνευστών Οργάνων, κ.λ.π., Έργων για μικρά σύνολα, μελοποιήσεις ποιημάτων, των Καβάφη, Καρυωτάκη, Σεφέρη, κ.ά., έχει δε λάβει μέρος σε διαγωνισμούς Σύνθεσης, όπως του Φεστιβάλ Ιθάκης, Olympia (της Ελληνικής Ραδιοφωνίας) και του Ωδείου Αθηνών.
Παράλληλα, εργάζεται πάνω στη συγγραφή διάφορων μουσικών βιβλίων, όπως, Βιβλία Χορωδιακών Έργων, Θεωρίας της Μουσικής, Αρμονίας, Μορφολογίας, κ.ά., όπως και έχει μεταφράσει βιβλία, όπως, την Αρμονία και την Αντίστιξη του Ντυμπουά και την Ενορχήστρωση του Βιντόρ. Ήδη, έχει εκδοθεί (Νοέμβριος του 2010) η Αρμονία του Ντυμπουά από τις Εκδόσεις Νικολαίδη.

Σαν στόχο του έχει την ακόμα καλύτερη αναγνώριση τής Συνθετικής του εργογραφίας, και την εν γένει καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας.